بهترین روش‌ها برای ایجاد استراتژی توزیع محتوا

در مقاله‌ قبلی با عنوان "توزیع درست محتوا: نکات و ترفندها برای سال 2024" به معرفی روش‌های توزیع محتوا پرداختیم و در ادامه می خواهیم به روش‌های برتر برای ایجاد ایجاد استراتژی توزیع محتوا بپردازیم

نکات کلیدی برای ایجاد یک استراتژی توزیع محتوای قوی

مخاطب خود را بشناسید

بهترین راه برای ایجاد محتوایی که گسترده‌ترین توزیع را به دست آورد، با شناخت مخاطبان خود از درون شروع می‌شود.
با ایجاد پرسونای مخاطب و نقشه سفر مشتری شروع کنید. اینها به شما کمک می‌کند بفهمید مخاطبان شما به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند و می‌خواهند چه مشکلاتی را حل کنند.
مهمتر از همه، این زمانی است که شما تعیین می‌کنید که کدام کانال‌های توزیع محتوا برای مخاطبان شما منطقی‌تر است.
هنگامی که مخاطب خود را درک کردید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با آنها صحبت کند و آن را در مکان‌هایی به اشتراک بگذارید که به احتمال زیاد آن را پیدا کنند.
می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics یا Hootsuite Insights برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به جمعیت، علایق و رفتار مخاطبان خود استفاده کنید تا محتوای خود را با نیازهای آن‌ها تنظیم کنید.

اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد را مشخص کنید

قبل از شروع به تولید محتوا، به این فکر کنید که می خواهید آن محتوا به چه هدف تجاری برسد. شروع با اهداف روشن و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که در مسیر خود باقی می‌مانید.
اهدافی که انتخاب می کنید معیارهایی را که باید نظارت کنید را مشخص می‌کند.
آیا سعی می‌کنید دسترسی خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید؟ شما باید مراقب چیزهایی مانند ایمپرشن، رشد فالوورها و سهم صدایتان باشید.
همچنین نرخ تبدیل، نرخ پرش و هزینه هر کلیک خود را پیگیری کنید.
اگر می‌خواهید رضایت مشتری را بهبود ببخشید، سعی کنید مواردی مانند توصیفات و امتیازات رضایت مشتری (CSAT) را بشمارید.

یک تقویم شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

ایجاد و ارسال محتوا در لحظه هیچ لطفی به شما نمی‌کند. برنامه‌ریزی از قبل با استفاده از تقویم محتوایی، رسانه‌های اجتماعی شما را سازماندهی کرده و در مسیر استراتژی خود قرار میدهد. همچنین به حدس و گمان می‌پردازد که کدام قطعه از محتوا در کجا توزیع شده‌است.
تقویم شما به شما یک دید پرنده از مدل توزیع محتوا به شما می دهد. این بهترین راه برای کشف مناطقی است که نادیده گرفته شده یا بیش از حد در آن منتشر کرده‌اید.

محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید

اگر می‌خواهید مردم محتوای شما را به اشتراک بگذارند، محتوایی را ایجاد کنید که مردم می‌خواهند به اشتراک بگذارند.
مردم معمولاً محتوایی را به اشتراک می گذارند که جذاب باشد یا به دیگران کمک کند، بنابراین هنگام برنامه‌ریزی تقویم محتوای خود، این را در نظر داشته باشید. قالب‌های قابل دانلود، راهنماهای مفید و آمار ارزشمند، همه راه‌های عالی برای به دست آوردن این سهام هستند. هر چیزی که ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که هضم آن آسان، از نظر بصری جذاب و در بر دارنده برندتان باشد.
و فراموش نکنید که اشتراک گذاری مطالب شما را برای مردم آسان کنید. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را در سایت خود قرار دهید و کدهایی را برای اشتراک گذاری آسان جاسازی کنید. شامل یک فراخوان برای اقدام است که کاربر شما را برای تعامل ترغیب می کند.

محتوای خود را توزیع کنید و آن را برای هر پلتفرم تنظیم کنید

همانطور که محتوای خود را توزیع می کنید، به یاد داشته باشید که آن را با ویژگی ها و مخاطبان پلتفرمی که در آن پست می کنید تطبیق دهید. این به شما کمک می کند تا تعامل و دسترسی کلی را افزایش دهید.

یک وبینار را می‌توان به میلیون‌ها روش تغییر کاربری داد، اما این به معنای اشتراک‌گذاری محتوای یکسان در هر پلتفرم نیست. مردم دوست دارند بدانند وقتی یک کانال اجتماعی را ایجاد می‌کنند چه انتظاری داشته باشند.
کمپین های بین پلتفرمی شامل محتوای توزیع شده در چندین پلتفرم برای یک کمپین است.
محتوای مورد استفاده در این کمپین ها احتمالاً بر اساس پلتفرم متفاوت خواهد بود، اما هر قطعه به یک هدف کمپین مشترک کمک می کند. استفاده از توزیع محتوا در استراتژی کمپین شما، دسترسی‌تان را به حداکثر می‌رساند.
ابزاری مانند Hootsuite به شما کمک می‌کند تا پست‌ها و تبلیغات خود را برنامه‌ریزی کنید، بنابراین می‌توانید انتشار خسته‌کننده روزانه را به‌طور کامل از روی صفحه خود حذف کنید.
Hootsuite حتی بهترین زمان‌ها را برای انتشار توصیه می‌کند، بنابراین وقتی مخاطبان آنلاین هستند، به آنها دسترسی پیدا می‌کنید.

نتایج خود را اندازه گیری کنید

شما باید اثربخشی استراتژی توزیع محتوای خود را بسنجید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. زمان آن فرا رسیده است که به اهداف و KPIهایی که قبلا تعیین کرده اید بازگردید.
اگر در حال اندازه گیری ترافیک یا تبدیل وب سایت هستید، ابزارهایی مانند Google Analytics مفید خواهند بود. و اگر در حال اجرای تبلیغات اجتماعی هستید، ابزارهای پلتفرم بومی (مانند تجزیه و تحلیل اینستاگرام) می‌توانند به شما کمک کنند تا اعداد را بررسی کنید.
داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید کدام محتوا بیشترین تعامل را دارد، کدام کانال موثرتر است و مخاطبان شما چه زمانی فعال تر هستند. این داده ها به شما کمک می کند تا استراتژی توزیع خود را اصلاح کنید و محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.

آزمایش و تکرار کنید

در نهایت، به یاد داشته باشید که هیچ استراتژی توزیع محتوایی دقیق نیست. کانال‌ها، قالب‌های محتوا و زمان‌های ارسال مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای برند شما بهترین نتیجه را در بردارد.
تکرار کلید موفقیت است. از امتحان کردن کارهای جدید نهراسید.