توزیع درست محتوا: نکات و ترفندها برای سال 2024

برای رساندن محتوای خود به حداکثر مخاطبان، داشتن یک استراتژی توزیع محتوا ضروری است. در این راستا، ما گام‌به‌گام به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را به بهترین شکل انجام دهید.

 

رستورانی را تصور کنید که غذای ستاره‌دار میشلین درست می‌کند اما منو، سرور یا درب ورودی ندارد. غذا خوردن در آنجا سخت خواهد بود، درست است؟

در این مثال، محتوای بازاریابی شما غذاهای با کیفیت بالا است. درست همانطور که رستوران ها به راه‌هایی برای دسترسی مشتریان به غذا نیاز دارند، شما نیز به برنامه ای نیاز دارید تا محتوای درجه یک خود را به مخاطبان برسانید.

توزیع محتوا نحوه ارائه محتوای خود به مشتریان است

اجازه دهید با این واقیعت روبرو شویم: شما می توانید بهترین محتوا را ایجاد کنید، اما اگر برنامه‌ای برای رساندن آن به مشتریان خود نداشته باشید، فقط در آشپزخانه شما پوسیده می شود.

در این مقاله با نحوه اجرای یک استراتژی توزیع محتوا موفق آشنا خواهید شد.

توزیع محتوا چیست؟

توزیع محتوا فرآیند تبلیغ و به اشتراک گذاری محتوا، مانند پست های وبلاگ، ویدیوها یا به روز رسانی رسانه های اجتماعی است تا از طریق کانال ها و پلتفرم های مختلف به مخاطبان بیشتری دست یابد.

سه نوع اصلی از کانال های توزیع محتوا وجود دارد: مالکیت، کسب درآمد و پولی. هر کدام نقش خاص خود را در استراتژی توزیع محتوای شما دارند.

کانال‌های توزیع محتوا

کانال‌های مالکیتیOwned

کانال‌های مالکیتی، کانال‌هایی هستند که برند شما روی آنها کنترل دارد. وقتی صاحب یک کانال هستید، تصمیم می‌گیرید چه چیزی منتشر کنید و چگونه آن را با جهان به اشتراک بگذارید.

کانال‌های محتوای متعلق به شما می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

وب سایت و وبلاگ

این شامل نسخه استاندارد وب شما، مانند صفحه اصلی و صفحات مربوط به شما می شود. همچنین شامل هر وبلاگ و مقاله، مقاله سفید یا مطالعات موردی است که منتشر می کنید.

کانال های رسانه های اجتماعی

محتوای رسانه های اجتماعی شما از نظر فنی محتوای متعلق به شماست تا زمانی که آن را در سایتی قرار دهید که مالکیت محتوا را حفظ می کند، مانند Quora یا Reddit

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هم یک کانال و هم یک نوع محتوا است. کمپین‌های قطره‌چکانی ایمیل می‌توانند شکل فوق‌العاده موثری از تبلیغات باشند. نظرسنجی Statista در سال 2020 نشان داد که به ازای هر دلار آمریکا که در بازاریابی ایمیلی سرمایه گذاری شده است، برندها 36 دلار بازپس می‌گیرند.

محتوای آموزشی

به کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، وبینارها و هر محتوایی که ایجاد کرده‌اید فکر کنید. ممکن است بیشتر این مطالب در وبسایت‌تان قرار گیرد، اما برخی از آنها، مانند یک وبینار که از طریق زوم انجام می‌شود، ممکن است در جای دیگری باشند.

پادکست‌ها

پادکست‌ها اغلب در برنامه های شخص ثالث مانند Spotify یا Google Podcasts میزبانی می‌شوند. با این حال، برای برندها غیرمعمول نیست که پادکست‌ها را در وب سایت خود هم منتشر کنند.

 

کانال‌های به دست آمدهEarned

کانال های به دست آمده، کانال هایی هستند که سازمان شما مالک یا کنترل کننده آنها نیست. این شکل از توزیع محتوا توسط شخص ثالث ایجاد و منتشر می شود.

نمونه هایی از توزیع محتوای کسب شده می تواند شامل موارد زیر باشد:

ذکر، اشتراک گذاری و محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

تعاملی مانند این نشان می دهد که دنبال کنندگان شما واقعاً به محتوای شما علاقه مند هستند. شما می‌توانید (و باید) این نوع محتوای به دست آمده را در استراتژی اجتماعی خود قرار دهید.

بک لینک‌ها

گوگل بک‌لینک ها را دوست دارد، بنابراین این یک کانال کسب درآمد بسیار ارزشمند است. بهترین راه برای کسب بک‌لینک به صورت ارگانیک، ارسال اطلاعات معتبر است. همچنین می توانید برای روابط تجاری با برند دیگری قراردادی امضا کنید. با این حال این روش، به طور کلی مورد انتقاد است و لینک‌ها را به توزیع محتوای پولی تبدیل می‌کند (اطلاعات بیشتر در مورد آن در بخش بعدی).

وبلاگ‌ها و پوشش رسانه‌ای

همان‌طور که بک‌لینک‌ها برای سئو و اعتبار سایت شما مفید هستند، ذکر و بررسی برند شما در وبلاگ‌ها و مقالات نیز می‌تواند به نفع شما باشد. به این صورت که وبلاگ‌ها یا مقالات می‌توانند به معرفی برند شما، تاریخچه، ارزش‌ها و محصولات یا خدمات شما بپردازند و یا ممکن است برند شما را در لیست “بهترین‌ها” در حوزه فعالیت خود قرار دهند، مانند “بهترین نرم‌افزارهای طراحی” یا “بهترین رستوران‌های شهر”.

این نوع پوشش رسانه‌ای، که به عنوان “توزیع محتوای به دست آمده” شناخته می‌شود، می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید و ارتقای اعتبار شما در میان مخاطبان هدف کمک کند.

در حالی که این کانال‌ها تا حد زیادی خارج از کنترل شما هستند، می‌توانند نشانه خوبی از احساسات عمومی پیرامون برند شما باشند. می‌توانید هشدارها را تنظیم کنید یا جستجوهایی ایجاد کنید که شما را از ذکر نام تجاری یا سایر کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری خود مطلع کند.

در کنار همه این موارد می‌توانید از ابزارهای گوش دادن اجتماعی مانند Hootsuite Insights استفاده کنید تا بتوانید مراقب صحبت‌های مردم در مورد برندتان باشید.

کانل‌های پرداخت شده(پولی) Payed

کانال های توزیع محتوای پولی مستلزم پرداخت هزینه برای تبلیغ محتوا هستند. برخی از این کانال‌ها بومی پلتفرمی هستند که در آن تبلیغ می‌کنید، مانند تبلیغات توییتر، فیس‌بوک یا اینستاگرام، یا تبلیغات نمایشی گوگل.

همچنین می‌توانید کمپین‌های رسانه‌ای پولی را اجرا کنید که از چندین پلتفرم مختلف استفاده می‌کنند. حتی می‌توانید به یک اینفلوئنسر پول بدهید تا از کانال‌های متعلق به خودش برای توزیع محتوای برندتان استفاده کند.

تبلیغات پولی بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از استراتژی های بازاریابی ورودی است. وقتی درست انجام شود، واقعاً می تواند نتیجه دهد.

انواع کانال های رسانه ای پولی عبارتند از:

تبلیغات

وقتی از تبلیغات پولی در مفهوم دیجیتال صحبت می کنیم، اغلب منظور تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) یا PPM (پرداخت به ازای هر نمایش) است. یک تبلیغ کننده هر بار که کاربر با تبلیغ او تعامل می کند یا آن را مشاهده می کند، هزینه می پردازد. به عنوان مثال، Google Ads یکی از محبوب ترین کانال های توزیع محتوای پولی است.

پست های اجتماعی تقویت شده اینها شبیه تبلیغات معمولی هستند، اما به جای ایجاد محتوایی که فقط به عنوان یک تبلیغ اجرا می شود، برای افزایش دسترسی به محتوای اجتماعی ارگانیک خود هزینه پرداخت می کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ تقریباً در هر کانال توزیع محتوا می تواند انجام شود. شما یک اینفلوئنسر پیدا خواهید کرد که با نام تجاری شما سروصدا می‌کند، سپس به او پول می‌دهد تا درباره برند، محصولات یا خدمات شما در کانال‌های خود پست هایی منتشر کند. آنها همچنین می توانند محتوایی را برای شما ایجاد کنند تا در کانال خود پست کنید.

 

محتوای حمایت شده یا UGC پولی

مشابه اینفلوئنسر مارکتینگ است، اما در این مورد، شما برای مخاطبان اینفلوئنسر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. در عوض، محتوای ایجاد شده توسط «افراد عادی» را دوباره به اشتراک می گذارید.

ادامه این مطلب را می توانید در “بهترین روش‌ها برای ایجاد استراتژی توزیع محتوابخوانید…